החזן ו'הבעל קורא' הודח • הסיבה: חשש שמתגלח בתער

    ארי וידר צילום: גיל סימה, ידיעות תקשורת No Comments on החזן ו'הבעל קורא' הודח • הסיבה: חשש שמתגלח בתער
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בגיל 80 לא ציפה יאיר מדאר שידיחו אותו מתפקידו כחזן וכבעל קורא בספר התורה, וכשזה קרה, הוא החליט לתבוע את אנשי בית הכנסת.

    לפני כשנה וחצי הודיעה קבוצת מתפללים וגבאי בית הכנסת במושב גני יוחנן למדאר כי לא יוכל יותר לשמש כחזן אלא אם יגדל זקן או לחילופין יתגלח במכונת גילוח לעיניהם של מתפללי בית הכנסת.

    את ההוראה הם מסרו בשל החשש כי מדאר אינו נוהג על פי ההלכה והחשד שהוא מתגלח בתער.

    יצוין כי גילוח בתער הינו איסור דאורייתא.

    בכתב התביעה נטען כי "הדרישה שיתגלח לפני נוכחי בית הכנסת פגעה קשות בכבודו, ואף הזכירה לו טקסי השפלה ידועים לשמצה אשר התחוללו ברחבי העולם נגד היהודים".

    במהלך הדיון נטען כי מדאר אף מתגלח בחול המועד ודיבורו אינו מתאים לאדם אשר משמש כשליח ציבור. "כל עולמי אני חי חיי קהילה דתית", אמר מדאר בתגובה למקומון ידיעות תקשורת "הדרישה שאגדל זקן היא השפלה וכפייה דתית של ממש על אורחות חיי, שמחת החיים שהייתה לי כחזן אבדה".

    מוטי זיגדון יו"ר הוועד הדתי במושב גני יוחנן אמר בתגובה: "כל מה שביקשנו זה שיגדל זקן קטן, שלא יתגלח עם תער וכך יהיה חזן. הוא לא הסכים. לפי ההלכה כך זה צריך להיות. לא יכול להיות שאדם שמתגלח עם תער יהיה שליח ציבור. האם זה שאמרתי לו שיגדל זקן זו הוצאת דיבה? בסך הכל ביקשנו ממנו בצורה מכובדת. פנו אליי כמה אנשים שמתחזקים בדת ואמרו לי שאם הוא ממשיך להגיע לבית הכנסת הם לא מתכוונים להמשיך להגיע, אז זה גם מה שגרם לנו לדבר איתו".



    0 תגובות